søndag den 3. april 2016

Legend trilogien



Som en smagsprøve på bloggen, vil jeg give jer en introduktion til en nyligt læst en fantasy trilogi af Marie Lu.



Den første bog Legend tog mig med storm, og jeg slugte side efter side på min gode pendlertur til og fra Nivå.

Vi følger en helt og heltinde i det postapokalyptisk samfund Republikken. Republikken er opstået efter voldsomme borgerkrige i USA som følge af polernes smelten og verdens kontinenters opløsning og omdannelse til nye lande og sammenslutninger.

Helten Day er Republikkens mest eftersøgte kriminelle, mens heltinden June er Republikkens vidunderbarn. June leder en storstilet eftersøgning af Day, der mistænkes for drabet på hendes bror. Da deres veje endelig krydser er sandheden ikke helt som forventet og vi inddrages i et større plot med konspirationer, kærlighed, krig, had, drama og masser af action.


Bogen opfølges af Prodigy - den udvalgte og Champion - folkets yndling og for at sige det mildt, så er serien ret så fantastisk. Jeg kan næsten ikke få armene ned over hvor god jeg synes den er.

Jeg vil anbefale serien til børn/unge fra 13 år og op, da vi følger 15 årige hovedpersoner kan en del handling gå tabt hos yngre børn. Derudover er den god til alle der læser fantasy, og savner en god serie at kværne igennem.

- LittleLudvig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar