mandag den 4. april 2016

Jakob Martin Strid og den kæmpestore pære



Jakob Martin Strid er en af mine absolutte yndlingsforfattere, når det kommer til billedbøger. Hvis du ikke har læst en Strid bog med dit barn, så kom straks i gang.

Min personlige favorit er Den utrolige historie om den kæmpestore pære (eller beretningen om, hvordan Jeronimus Bjergstrøm Severin Olsen blev genindsat i sit retmæssig embede som Solbys borgmester til glæde for alle byens indbyggere på nær én)

Jeg blev først forelsket i titlen og siden i hele bogen - hvordan kan man ikke elske sådan en titel?



Heltene Mitcho og Sebastian bor i Solby, hvor borgmesteren JB har været forsvundet i et år og byen styres med hård hånd af viceborgmesteren. En dag får de en besynderlig flaskepost fra JB med et magisk frø i. Frøet bliver til en kæmpestor pære og med den kommer de på et spændende og vaskeægte eventyr på jagt efter Den Mystiske Ø.

Illustrationerne er intet mindre end fantastiske og med sine 100+ sider er den ret så storslået. Når der reklameres med en "Billedbogsroman for børn i alle aldre" er det ikke usandt, men personligt vil jeg nok anbefale den til børn fra 3-8 år.

Hvis jeg ikke lige fik understreget det I ❤Strid

- LittleLudvig


Ingen kommentarer:

Send en kommentar