lørdag den 2. april 2016

Første dag i bloguniverset

Follow my blog with Bloglovin

Dette indlæg er min første gang som blogger. Jeg er spændt og lidt nervøs på en gang. Jeg vil nemlig gerne tage jer med på min rejse ind i bøgernes verden.

Jeg arbejder i en drømmestilling som børnekulturmedarbejder og børnebibliotekar på Nivå Bibliotek, som er en del af Fredensborg Bibliotekerne, hvor jeg startede 1. Marts 2016. Men jeg er egentlig uddannet kunsthistoriker fra KU i 2014.

I vil komme med på min rejse i litteraturens univers, mens jeg finder gode bøger frem på hylderne i biblioteket og hos boghandleren og finder inspiration til god læsning for Nivås børn og unge (og til mig selv, jeg er nemlig ret pjattet med bøger)

Men hvad vil det egentlig sige at være børnekulturmedarbejder?

Jo nu skal du høre! Som børnekulturmedarbejder arbejder man for at fremme børnekultur på biblioteket - heh rimelig simpelt ikke?
Nej jeg arbejde sådan set med at skabe aktiviteter, arrangementer, projekter og formidling der giver børn adgang til kultur og litteratur på biblioteket. Det kan være alt fra biblioteksorientering af skoleklasserne, kreative værksteder eller "Eventyrtimer" med højtlæsning, sprogstimulering og leg med litteratur.

Her en Eventyrtime på Nivå Bibliotek med pensioneret bibliotekar Lisa.

Her som heksen "Professor Sara" ved Harry Potter temauge på Rødovre Bibliotek

Det er et fantastisk spændende arbejde, der går hånd i hånd med at varetage vagter i bibliotekets udlån og biblioteksarbejdet generelt. Et felt der er forholdsvist nyt for mig, men overraskende nok passer som fod i hose med min uddannelse og opvækst med en mor, der er bibliotekar og en stor kærlighed for bøger og biblioteker.

Snart følger min første boganbefaling, håber du vil læse med!
- LittleLudvig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar